اقسام از
۹۳/۱۲/۰۷
Of که به معنای از به مفهوم جزئی از کل می‌باشد.

One of my friends is here
یکی از دوستانم اینجاست



How که به معنای از کجا می‌باشد.

How do you know that he's sick ?
از کجا می‌دانی که او مریض است ؟



At که به معنای از می‌باشد و در جمله معمولا قبل از اسم مغازه یا فروشگاه به کار می رود. 

We buy meat at the butcher's
ما از قصابی گوشت می خریم



Since که به معنای از آنجایی که می‌باشد و در جمله برای بیان علت کار، به کار می رود. 

Since he is a good boy, I intend to buy him a gift
از آنجایی که او پسر خوبی است، قصد دارم برایش یک هدیه بخرم



Through که به معنی از و به مفهوم از میان می باشد. 

I like to drive through clear streets
من دوست دام از میان خیابانهای خلوت رانندگی کنم



Than که به معنای از می باشد و بعد از صفات برتر به کار می رود. 

He's older than I
او از من بزرگتر است
I'm younger than him
من از او جوانترم



Out of که به معنی از و به مفهوم از توی می باشد. 

Eat out of your plate
از توی بشقاب خودت غذا بخور



From که به معنای از و به مفهوم جدایی است. 

Take your book from him
کتابت را از او بگیر



نکته: از From می‌توانیم برای نشان دادن فاصله دو مکان و یا زمان استفاده کنیم. 

I walk from home to school
من از خانه تا مدرسه پیاده می روم (فاصله دو مکان)
I work from morning to night
من از صبح تا شب کار می کنم (فاصله زمانی)

نکته: در صورتی که From بعد از دو مصدر To be و To come به کار رود، به مفهوم اهل جایی بودن است.

Where are you from ?
Where do you come from ?
اهل کجا هستید ؟

I'm from Iran
I come from Iran
من اهل ایران هستم
اشتراک گذاری

نظرات

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

جعبه دانلود

در زبان انگلیسی کلمات و صورت های مختلفی از کلمات می‌توانند به معنی "از" باشند. برای نمونه of به معنای از به مفهوم جزئی از کل و یا How به معنای از کجا می‌باشد.

برای مطالعه متن کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید.